ESENYURT ÇEKÄ°ÅžMELÄ° BOÅžANMA AVUKATI

ESENYURT BOÅžANMA AVUKATI

ADRES      : Esenyurt Meydan'da bulunan hukuk büromuzu ziyaret etmeyi unutmayın!

TELEFON: 0546 414 45 82

​

Esenyurt Avukat olarak on yıla yakın hukuki tecrübemiz ile tüm hukuki uyuÅŸmazlıklar konusunda müvekkillerimize hukuki destek ve danışmanlık sunuyoruz. Ayrıca, Esenyurt BoÅŸanma Avukatı olarak aile hukukundan kaynaklı çekiÅŸmeli boÅŸanma dava larında ve anlaÅŸmalı boÅŸanma dava larında müvekkillerimize detaylı destek ve hizmet sunuyoruz. Esenyurt Meydan ' da bulunan Esenyurt Hukuk Bürosunu ziyaret etmeyi unutmayın!

​

BoÅŸanma sürecinde eÅŸler ya anlaÅŸmalı ya da çekiÅŸmeli olarak evlilik birliÄŸini sonlandırmaktadırlar. EÅŸlerin tüm konularda uzlaÅŸmaları veya uzlaÅŸmamış olmasına göre açılacak davaya anlaÅŸmalı boÅŸanma davası ya da çekiÅŸmeli boÅŸanma davası olacaktır.

Esenyurt ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Avukatı

Bu açıdan tarafların anlaÅŸmalı ile baÄŸlantılı olarak anlaÅŸmalı boÅŸanma davası açılabileceÄŸi gibi anlaÅŸamadıkları taktirde çekiÅŸmeli boÅŸanma davası da açılabilmektedir. ÇekiÅŸmeli boÅŸanmanın ne demek olduÄŸunu belirtirsek ; EÅŸlerden birisin boÅŸanmak istememesi veya her iki tarafında boÅŸanmak istemesi fakat hukuki açıdan ortak bir karar alamamaları sonucunda ortaya çıkan bir dava türüdür. Örnek verecek olursak taraflardan ikisi de boÅŸanmak istemekte ancak eÅŸlerden biri nafaka ve tazminat da istemekte ancak diÄŸer eÅŸ nafaka ve tazminat ödemeyi kabul etmemektedir. Bu durumda çekiÅŸmeli boÅŸanma davası açılmalıdır. ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Davası Nasıl Açılır? ÇekiÅŸmeli boÅŸanma davası açmak isteyen kiÅŸiler yetkili yer Aile Mahkemesine evlilik birliÄŸinde yaÅŸadıkları problemleri anlatan bir boÅŸanma dilekçesiyle, taleplerini ve delillerini de bildirerek baÅŸvuru yapabilirler.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Davası Ne Kadar Sürer?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanmalar, anlaÅŸmalı boÅŸanmalara göre daha uzun sürede çözülmektedir. Bunun sebepleri arasında boÅŸanma nedenlerinin araÅŸtırılması, kusurlu tarafın tespit edilmesi, tanıkların dinlenmesi, delillerin toplanması gibi sebepler bulunmaktadır. Bu boÅŸanma sürecini hızlı bir ÅŸekilde sonlandırmak istiyorsanız, tanıklarınızı duruÅŸma gününde hazır etmeniz, delillerin hızlıca toplanmasını saÄŸlamanız gerekmektedir. Ancak, mahkemelerin yoÄŸunluÄŸu, duruÅŸma günlerinin aralarının uzun olması sebebiyle çekiÅŸmeli boÅŸanma davaları yaklaşık 1-2 yıl kadar sürebilmektedir. Bu süreç yerel mahkeme süreci olup, taraflardan birinin bu kararı istinaf etmesi halinde bu süre daha da uzayabilecektir.

​

Peki boÅŸanma davalarını neden uzun sürer? Bu konudaki yazımızı okumak için tıklayın!

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Dilekçesi Nasıl Yazılmalıdır?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanma davalarında bu süreci baÅŸlatan ve sürecin nasıl ilerleyeceÄŸini belirleyen en önemli unsur dilekçedir. Her farklı gerekçe boÅŸanma sürecini farklı kılmaktadır ÇekiÅŸmeli boÅŸanma dilekçesi yazarken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. BoÅŸanma dilekçesi boÅŸanma sürecinin iskeleti gibidir. En önemli hususlardan biriside bireylerin dilekçe yazarken internetteki ‘çekiÅŸmeli boÅŸanma dilekçesi örneÄŸi’ gibi dilekçeleri kesinlikle kullanmaması gerektiÄŸidir.

​

Her evliliÄŸi boÅŸanma noktasına getiren durum ve davranışlar farklıdır. Bu nedenle boÅŸanma davasında verilecek dilekçe de kiÅŸiye yada evliliÄŸe özel bir dilekçe olarak hazırlanmalıdır. Hakim dilekçeyi okuduÄŸunda, kalıplaÅŸmış bir dilekçe görmemelidir. Hakimin dilekçeyi okuduÄŸunda, evlilikteki problemleri anlayabileceÄŸi ÅŸekilde açık ve net bir ÅŸekilde anlatımı olan bir dilekçe yazılmalıdır.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Davası Reddedilirse Ne Olur?

BoÅŸanma davasının reddi bir durum ortaya çıktığında tarafların 3 yıl içerisinde aynı gerekçeyle dava açması engellenir. Örnek olarak ; Birey aldatma sebebiyle dava açıp , aldatma olayını ispat edemezse dava reddedildiÄŸinde yine aynı gerekçeyle dava açamaz. EÅŸlerin aynı gerekçeyle dava açabilmesi için 3 yıl beklemesi gerekmektedir. Ancak farklı gerekçelerle her zaman yeniden bir boÅŸanma davası açabilirler.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanmalarda Ä°spat Nasıl Yapılır?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanma davası açıp evliliÄŸini bitirmek isteyen kiÅŸiler için ispat farklı argümanlar ve tanıklar ile yapılabilir. Ä°spat edilme istenirken bu ispatların hukuki açıdan uygun olması gerekmektedir. Örnek verecek olursak, son zamanlarda çok gündemde olan casus programlarını verebiliriz. Casus programları, eÅŸlerden biri tarafından diÄŸer eÅŸin telefonuna yüklenen programlardır. Bu program sayesinde eÅŸlerden biri aldatıldığını öÄŸrenmiÅŸ olsa da, bu kayıtları malesef ki hukuka aykırı delil olduÄŸu için mahkeme dosyasına sunamamaktadır. ÇekiÅŸmeli boÅŸanmalarda delil olarak kullanılabilecek argümanlara örnek olarak ÅŸunları belirtebiliriz:

• Kredi kartı ekstreleri,

• Otel kayıtları,

• Doktor raporları,

• Hastane kayıtları,

• Mesaj içerikleri,

• Sosyal medya paylaşımları,

• FotoÄŸraflar,

• Tanık Anlatımları,

• Görüntüler,vs gibi.

​

Esenyurt ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Avukatı ÇekiÅŸmeli BoÅŸanmalarda Velayet Nasıl Alınır?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanmalarda bireylerin karar vermekte en çok zorlandıkları konu çocukların velayetleri olmaktadır. Hakimler çocuÄŸun velayetinin kimde olması gerektiÄŸine karar verirken çocukların menfaatlerini göz önünde bulundurarak karar vermektedirler.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanmalarda Nafaka Nasıl Alınır?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanma davası açıp evliliÄŸin yasal olarak bitmesi halinde alınabilecek 3 tane nafaka çeÅŸidi vardır. Bunların ilki tedbir nafakası 2. yoksulluk nafakası ve 3. olarak da iÅŸtirak nafakası (çocuk bakım nafakası) olmaktadır. Tedbir nafakası dava açıldığı tarihte baÅŸlanmak üzere ihtiyacı olan eÅŸe baÄŸlanan tedbir mahiyetinde bir nafakadır. Tedbir nafakası baÄŸlanırken hakim tarafların kusurlarını araÅŸtırmaz. Ancak davayı sonlandırırken kusur durumuna göre veya tarafların ekonomik durumuna göre nafakayı kaldırma, azaltma veya yükseltme ihtimali bulunmaktadır. Söz konusu tedbir nafakasının mahkemece devam edilmesine karar verilecek olur ise nafaka, boÅŸanma kararının kesinleÅŸmesi ile eÅŸ için yoksulluk nafakası adı altında, çocuk için iÅŸtirak nafakası adı altında devam etmektedir.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanma Davalarında Tazminat Nasıl Alınır?

ÇekiÅŸmeli boÅŸanma davasında maddi tazminat istenirken karşı tarafın maddi gücü göz önünde bulundurarak talep edilmelidir. Hakim de karşı tarafın ödeyebileceÄŸi kadar bir tazminata hükmeder. Hakim tazminat istenirken söylenilen rakam üzerinde bir tutara karar vermek zorunda deÄŸildir. Hakim çekiÅŸmeli boÅŸanma davalarında tazminata hükmederken, öncelikle tüm dosyayı inceleyecek, evlilik birliÄŸinin bitmesinde kusurlu tarafı tespit edecek ve kusursuz olan eÅŸe talebi var ise tazminat hükmedecektir. DiÄŸer eÅŸten daha fazla kusurlu olan eÅŸ boÅŸanma davasında tazminat talep edememektedir. Daha doÄŸrusu, edeceÄŸi tazminat talebi kusurlu olması sebebi ile reddedilecektir. Örnek verecek olur isek eÅŸini aldatan kadın kusurludur. Bu durumda mahkeme kadının tazminat talebi var ise tazminat talebini reddedebilecektir. Kusur her davada farklı olup bu konularda sizi dinleyerek bir öngörü paylaÅŸmak daha doÄŸru ve saÄŸlıklı olacaktır.

​

ÇekiÅŸmeli BoÅŸanmalarda Mal Pal Paylaşımı Nasıl Yapılır? Mal paylaşımı davası, boÅŸanma davaları kesinleÅŸtikten sonra 1 yıl içerisinde açılmalıdır. Ancak eÅŸlerin malları kaçırmasını önlemek amacıyla ,boÅŸanma davası devam ederken de mal paylaşımı ile ilgili bir dava açılabilmektedir. Mal paylaşımı davaları ile eÅŸin malvarlığına konulacak bir tedbir, malların satışını engelleyecek ve ileride davayı kazanmanız durumunda alacağınıza daha hızlı kavuÅŸmanızı saÄŸlayacaktır.

BOÅžANMA VE AÄ°LE HUKUKUNDA AVUKATIN ROLÜ

BoÅŸanma ve Aile Hukuku; Karmaşık ve GeniÅŸ Kapsamlı Hukuk Dallarından Biridir. Bu Nedenle Alanında Uzman Avukatlardan Hukuki Destek Alınması Hayati Öneme Sahiptir. BoÅŸanma ve Aile Hukuku konulu tüm iÅŸ/iÅŸlem/sözleÅŸme ve hukuk davaları titizlikle yürütülmesi gereken ve gereken önem verilmezse telafisi mümkün olmayan zararların açığa çıkabileceÄŸi konulardır. Bu nedenle uzman bir ESENYURT BOÅžANMA AVUKATI nın yardımı hayati önem taşımaktadır. Ayrıca; Hukuki konular hakkında yazdığımız blog yazılarını okuyarak kısmen bilgi sahibi olabilirsiniz. Hizmet verdiÄŸimiz hukuk alanları ile ilgili yazılarımız bilgilendirme amaçla yazılmıştır. Yazılarımız, çok genel ve özet niteliktedir, bu sebeple sitemizdeki tüm blog yazıları bilgi amaçlı olup hukuki tavsiye deÄŸildir. Hukuki iÅŸlemlere baÅŸlamadan önce mutlaka bir avukattan hukuki danışmanlık almanız tavsiye edilir.

ESENYURT HUKUK BÜROSU

​

DiÄŸer Yazılarımızı Okumak Ä°çin Tıklayın!